Super marka z samochodami sportowymi – poznaj wyjątkowe kolorowanki z Lamborghini w roli głównej. Znajdziemy tutaj wszystkie modele aut. Zarówno te które są obecnie produkowane jak i te historyczne. Poznamy historię tej marki oraz wiele ciekawych informacji na temat tych wyjątkowych aut. Koloruj je online lub drukuj obrazki ze strony drukowanka.pl – znajdź także inne marki pojazdów w nowych kategoriach.
Kolorowanki Lamborghini
Historia marki Lamborghini
Marka ta narodziła się we Włoszech. W połowie lat 50. firma Lamborghini zajmowała się produkcją traktorów, rozwijała się bardzo szybko. W 1960 r. rozszerzyła działalność o konstruowanie systemów klimatyzacji, sam właściciel stał się jednym z największych włoskich przemysłowców. Ferruccio zaprojektował i zbudował swój pierwszy samochód – 350GTV – w zaledwie cztery miesiące, w samą porę, aby zaprezentować go na targach motoryzacyjnych w Turynie w 1963 roku. Mimo przychylnych recenzji prasowych, 350GTV okazał się jednorazowym egzemplarzem, a właściciel przerobił model produkcyjny i nazwał go 350GT.
Debiutujący na Salonie Samochodowym w Genewie w 1964 roku model 350GT był napędzany 3,5-litrowym silnikiem V12 o mocy 270 KM, połączonym z pięciobiegową manualną skrzynią biegów. 350GT przyspieszał od 0-62mph w 6,8s i osiągał prędkość maksymalną 158mph – w tamtych czasach były to imponujące liczby. Powstało tylko 120 egzemplarzy. Dalsze zmiany w modelu 350GT doprowadziły do powstania 400GT w 1965 roku. Włoski inżynier Gian Paulo Dallara zmodyfikował silnik V12, zwiększając jego pojemność skokową do 3,9 litra i podnosząc moc do 320 KM przy 6500 obr/min.
Na targach samochodowych w Genewie w 1966 r. marka ta zaprezentowała model 400GT 2+2, czyli rozciągniętą wersję modelu 350GT/400GT, która posiadała siedzenia 2+2 i zmienioną linię dachu. Podobnie jak jego poprzednicy, 400GT 2+2 został dobrze przyjęty przez dziennikarzy motoryzacyjnych, a przychody ze sprzedaży 2+2 pozwoliły firmie zwiększyć zatrudnienie w fabryce w Sant’Agata do 170 pracowników.
W 1965 roku trzej najlepsi inżynierowie tej amrki, Gian Paolo Dallara, Paolo Stanzani i Nowozelandczyk Bob Wallace, poświęcili swój czas na opracowanie prototypu – nazwanego P400 – który wyobrażali sobie jako samochód drogowy z wyścigowym rodowodem, zdolny do wygrywania na torze i do jazdy po drogach dla entuzjastów.
Tak właśnie powstała wczesna Miura była napędzana poprzecznie zamontowanym 3,9-litrowym silnikiem V12 o mocy 350 KM, pochodzącym z modelu 400GT. Na targach motoryzacyjnych w Turynie w 1968 roku włoski producent samochodów zaprezentował model Miura P400S, który charakteryzował się nowo dodanymi elektrycznymi szybami, opcjonalną klimatyzacją, jasnym chromowanym wykończeniem wokół zewnętrznych okien i mocą 370 KM przy 7000 obr/min. Ostatnia i najbardziej znana Miura – P400SV lub Miura SV – charakteryzowała się mocą zwiększoną do 380 KM. W sumie wyprodukowano 764 egzemplarze Miury.
Powstało bardzo dużo różnego rodzaju pojazdów tej marki, postaraliśmy się dla Was ułożyć i wymienić je wszystkie chronologicznie: 350 GT, 350 GTS, 350 GTV, 400 GT, 400 GT 2+2, Miura, Espada 400 GT, Islero 400 GT, Islero 400 GTS, Espada 400 GTE, arama Countach, Espada, Urraco, Jarama 400 GTS, Silhouette, Jalpa, LM002 Genesis, Diablo, Murciélago, Gallardo, Reventón, Sesto, Elemento, Veneno, Centenario, Sián Countach, LPI 800-4.
Ciekawostki
1. Pierwsze pojazdy tej marki były traktorami i są produkowane do dziś. Ze względu na to doświadczenie z czasów II wojny światowej, Ferruccio po powrocie do domu zaczął składać traktory z części zamiennych. Ludzie je pokochali, a jego biznes ciągnikowy rozkręcił się z dnia na dzień. Nie są już częścią tej samej firmy, ale Lamborghini Trattori są nadal projektowane przez tę samą firmę, która stworzyła Gallardo i Maserati MC12. Ich cena waha się od 120 tyś zł do ponad 1 miliona.
2. Lamborghini powstało, ponieważ Ferrari używało sprzęgieł traktorowych i miało kiepską obsługę klienta. Ferruccio był właścicielem Ferrari 250GT, które oddał do serwisu w siedzibie firmy w Maranello po tym, jak zorientował się, że sprzęgło jest identyczne z tym, które było używane na jego linii produkcyjnej. Uprzejmie poprosił Enzo Ferrari o część zamienną, który odpowiedział: „Jesteś tylko głupim producentem traktorów, skąd możesz wiedzieć cokolwiek o samochodach sportowych?”. Wyszedł i zaczął projektować swój własny samochód sportowy. Cztery miesiące później go zaprezentował na targach samochodowych.