Centrum handlowe to miejsce, w którym znajdują się sklepy oferujące różne produkty i usługi. Dzięki centrum handlowym klienci mogą łatwo i szybko dostać się do wielu sklepów i usług w jednym miejscu. W niektórych centrum handlowych można również znaleźć rozrywkowe atrakcje, takie jak kina, hotele, restauracje, targi i sklepy z pamiątkami.
Największe centra handlowe na świecie
1. SM Megamall w Pasig City, Filipiny — 475.000 m2 powierzchni handlowej, 2.650 sklepów, 8.500 parkingu
2. SM Mall of Asia w Pasay City, Filipiny — 429.000 m2 powierzchni handlowej, 1.450 sklepów, 12.945 parkingu
3. Golden Resources Mall w Pekinie, Chiny — 398.000 m2 powierzchni handlowej, 1.700 sklepów, 10.000 parkingu
4. Isfahan City Center w Isfahan, Iran — 392.000 m2 powierzchni handlowej, 1.600 sklepów, 5.000 parkingu
5. Berjaya Times Square w Kuala Lumpur, Malezja — 391.486 m2 powierzchni handlowej, 1.000 sklepów, 7.000 parkingu
6. West Edmonton Mall w Edmonton, Alberta, Kanada — 380.000 m2 powierzchni handlowej, 800 sklepów, 24.000 parkingu
7. Sunway Pyramid w Subang Jaya, Malezja — 374.000 m2 powierzchni handlowej, witryn 900, 8.000 parkingu
8.New South China Mall w Dongguan, Chiny — 370.000 m2 powierzchni handlowej, 2.350 sklepów, 10.000 parkingu
9. Cevahir Mall w Stambule, Turcja — 360.000 m2 powierzchni handlowej, 300 sklepów, 7.500 parkingu
10. CentralWorld w Bangkoku, Tajlandia — 355.000 m2 powierzchni handlowej, witryn 600, 4.000 parkingu
11. The Dubai Mall w Dubaju, Zjednoczone Emiraty Arabskie — 350.000 m2 powierzchni handlowej, witryn 1.200, 14.000 parkingu
12. SM North EDSA w Quezon City, Filipiny — 342.000 m2 powierzchni handlowej, witryn 1.100, 5.000 parkingu
13. Siam Paragon w Bangkoku, Tajlandia — 339.000 m2 powierzchni handlowej, witryn 400, 5.000 parkingu
14. Iranian Complexe Eram w Teheranie, Iran — 337.000 m2 powierzchni handlowej, 400 sklepów, 5.000 parkingu
15. Cairo Festival City Mall w Kairze, Egipt — 334.000 m2 powierzchni handlowej, witryn 600, 3.500 parkingu
16. Herald Center w Nowym Jorku, USA — 321.000 m2 powierzchni handlowej, witryn 200, parking 2.500
17. Bananza Mall w Kuwejcie — 320.000 m2 powierzchni handlowej, witryn 650, 5.000 parkingu
18. Grand Indonesia Shopping Town w Jakarcie, Indonezja — 311.000 m2 powierzchni handlowej, witryn 500, 5.000 parkingu
19. Mall of the Emirates w Dubaju, EAU — 305.000 m2 powierzchni handlowej, witryn 700, 5.000 parkingu
20. SD Style Outlet Mall w Hongkongu — 303.000 m2 powierzchni handlowej, witryn 460, parking 2.500